ריפורטר - תקשורת צפונית עצמאית

היום: 20/09/2024

מתחם מפעל טכנולוגיות להבים בנהריה נמכר ב-155 מיליון שקל ל"קרן מרתון"

טכנולוגיות להבים/ דוברות ההסתדרות

טכנולוגיות להבים / דוברות ההסתדרות

תמונה של קובי הרצשטרק

קובי הרצשטרק

המתחם הממוקם בקו ראשון לים, משתרע על שטח של כ-51 דונם, עם מבנים בשטח בנוי כולל של כ-22 דונם, נמכר ע"י "מניבים קרן הריט החדשה" שרכשה את המתחם בשנת 2020 על־ידי הקרן בכ-135 מיליון שקל ומכרה את המתחם לקרן מרתון להשבחת נדל"ן, בתמורה לכ-155 מיליון שקל.

העסקה כוללת תמורה מותנית כנגזרת להשלמת הליך שינוי ייעוד המתחם, מתעשיה למגורים ומסחר.

המתחם מושכר כיום לטכנולוגיית להבים (חברה בת של Pratt & Whitney, חלק מתאגיד Raytheon Technologies) לפעילות ייצור להבים למנועי מטוסים, שנמכרה ע"י התעשיין סטף ורטהיימר שהקים את המפעל לפני למעלה מ-50 שנה לשותפתה Pratt & Whitney שקיבלה החלטה על סגירת חלק מפעילותה בישראל ופיטורי העובדים, כאשר קיימים עדיין הסכמי שכירות מחייבים בשטח המפעל עד ליוני 2029.

מועד השלמת העסקה למכירה נקבע לעוד ארבע שנים ממועד חתימת ההסכם, או עד לתום הסכם השכירות, כשעד להשלמת העסקה תקבל מניבים את מלוא כספי השכירות במתחם – כ-11.2 מיליון שקל בשנה, צמוד מדד, ובסך הכול 45-56 מיליון שקל, כתלות במועד השלמת העסקה.

מתחם טכנולוגיית להבים נמצא בקו ראשון לים בנהריה ומצויים בו שישה מבנים ומבני עזר, בשטח בנוי כולל של כ-22,300 מ"ר.

המתחם נמצא בצמוד לטיילת העירונית ובסמוך לשכונות מגורים חדשות של העיר, כגון שכונת אכזיב.

נהריה איבדה / תאבד כ-1,000 מקומות עבודה נוספים, לטובת כרישי נדל"ן המעוניינים להפוך את השטח לשכונות מגורים צמודות לשפת הים שמחירן לא יסולא בפז, כאשר האזור כולו מיועד על־ידי עיריית נהריה לעבור שינוי והתחדשות, הכוללים פינוי בינוי של שכונות ישנות, הוספת פארקים ושטחי ציבור, הארכת הטיילת צפונה ומרינה המתוכננת בצמוד לפרויקט לכאורה.

לשתף את התוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשות

דיווח על אירוע

דווחו באמצעות הטופס או באמצעות הוואטסאפ