ריפורטר - תקשורת צפונית עצמאית

היום: 20/09/2024

עכו נמצאת במקום הלפני אחרון ברשימת העיריות היציבות כלכלית של חב' Cofase Bdi

עיריית עכו

עיריית עכו / צילום: קובי הרצשטרק

תמונה של קובי הרצשטרק

קובי הרצשטרק

חברת הדירוג Coface Bdi פרסמה את דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות לשנת 2022. בראש, זו שנה שנייה ברציפות עומדת חולון.

המחקר של Coface Bdi בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל והתבסס על שימוש בשלושה מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דוחות כספיים של העיריות והמועצות ומאגרי המידע של חברת Coface Bdi.

על מנת לבחון חוסן פיננסי של עיריה, נבחרו מספר מדדים פיננסיים המשקפים את יכולתן של עיריות ומועצות לעמוד בהחזר חובות.

נבנה מדד של יעילות פעילות המשקף את יעילות התנהלות העיריה, מטרת העבודה הייתה לאתר את המועצות והעיריות בעלות פרופיל של סיכון עסקי, חוסן פיננסי, מוסר תשלומים ויעילות הטוב ביותר.

בדרוג נכללו רשויות בדרוג סוציו אקונומי הנע בין 4 ל- 10 (הכי טוב) המבדיל בין האוכלוסיות חזקות לחלשות על פי נתוני הלמ"ס ובוחן בין היתר הכנסה ממוצעת לנפש, רמת המינוע (מספר כלי רכב פרטיים מחולק במספר התושבים), אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים, אחוז דורשי עבודה, יחס תלות ואחוז מקבלי גמלה להבטחת הכנסה.

עיריית כרמיאל עלתה מהמקום ה-20 בשנה שעברה, למקום ה-14 והמכובד מתוך 41 רשויות.

עיריית נהריה עלתה מהמקום ה-38 למקום ה-36(מתוך 41) הלא מכובד ואילו עכו ירדה מהמקום ה-37 למקום ה-40 והלפני אחרון המאוד לא מכובד.

אין קשר בין הדירוג הסוציו אקונומי ליציבות הפיננסית, או לעושר של העירייה. לדוגמה תל אביב הנחשבת לעיר העשירה בישראל מבחינה כספית, התדרדרה שבעה מקומות בדירוג לעומת השנה שעברה, לאור העלייה של עומס תשלום הלוואות ביחס להכנסות הרשות, ירידה ביעילות של העירייה והדרדרות יחסית ביכולות העירייה לעמוד בהתחייבויות לזמן קצר וקרוב לוודאי שזה מה שקרה בעיריית עכו.

עיריית עכו שודדת את תושבי העיר בתשלומי ארנונה מנופחים וחוזרת ומפרסמת שהנהלת העיריה הנוכחית ביצעה נס פיננסי והביאה את העיריה למצב תקין פיננסית, מה שכנראה אינו נכון בהתאם לדירוגה בעבודה של חברת Coface Bdi.

קרוב לוודאי כי מקומה הלפני אחרון, 40 מתוך 41 עיריות, הוא כתוצאה מההתנהלות הפיננסית הקלוקלת שלה.

לשתף את התוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשות

דיווח על אירוע

דווחו באמצעות הטופס או באמצעות הוואטסאפ