ריפורטר - תקשורת צפונית עצמאית

היום: 20/09/2024

חוויות אישיות מפסטיבל הבירה

רונן מרלי מנסה לנאום / צילום קובי הרצשטרק

רונן מרלי מנסה לנאום / צילום קובי הרצשטרק

תמונה של קובי הרצשטרק

קובי הרצשטרק

ביקרתי אמש בערב האחרון של פסטיבל הבירה, רציתי לשמוע את "היהודים" האהובים עלי משכבר, בדרך למקום ראיתי כלי רכב רבים חונים על המדרכות, על מעברי חציה ובאדום לבן, כשכל הפקחים מרוכזים בסמוך למתחם. האם הונחו להתעלם מהעבירות ולא לתת דוחות.

בכניסה למתחם המגודר עמדו מאבטחים רבים מלווים בשוטרים והשגיחו על הנכנסים?!?! לא ברור לי על מה השגיחו, היות ובדיקות בטחוניות כלל לא נערכו, למזלנו האירועים עברו ללא פגע, אבל באירועים עם כמות קהל גדולה כל כך, אי אפשר לסמוך על המזל.

בינתיים עד שהחלה ההופעה שוטטתי במתחם וכמעט נחנקתי מריח הקנאביס באויר, מנעתי מ-5 בני נוער מתחת לגיל המותר לרכוש בירה באמצעות מבוגרים ופגשתי מבוגרים רבים מבוסמים למשעי ותחת השפעת סמים(מעניין כמה מהם נהגו הביתה) ומתחם VIP לראשי העיריה ולמקורבים, כשעל הכניסה למתחם מופקד שומר מחברת האבטחה כשמשגיח עליו אחד מהמנהלים(שתי משרות נוספות כדי שהמקורבים לא יבואו חס וחלילה במגע עם התושבים).

פניתי אקראית למספר שוטרים ששהו במקום ושאלתי מדוע נושא הסמים שגם הם הריחו והנוער ששותה אלכוהול אינם מטופלים, הנידו כתף וטענו שאין מספיק כח אדם לעסוק בכך, אבל אם היה מדובר במסיבת טבע, היו מביאים גם יס"מ.

בסופו של דבר היהודים עלו להופיע ולמרות שאני מכיר בע"פ את השירים, לא הצלחתי לזהות מה הם שרים, כמובן שלא באשמתם, מערכת ההגברה לא עשתה את עבודתה.

ראוי לציין שמחירי הבירה היו סבירים והאירוע לא נוצל להפקעת מחירים, אממה עיריית נהריה אינה מתייחסת למשבר האקלים ובמקום נמכרו משקאות ודברי מאכל באלפי ואולי בעשרות אלפי כלי פלסטיק חד פעמיים, כשאפילו ראיתי תצלומים של "מחבקי העצים" מתקופת סבג, עם כוסות בירה חד פעמיות בידם.

לקראת סוף הערב עלה ראש העיריה רונן מרלי מספר פעמים לבמה, התאים את המיקרפון קרוב לוודאי כדי לשאת דברים, אבל "לאכזבתנו" לא עשה זאת בסופו של דבר.

משטרת נהריה התמקדה משום מה רק בשמירה על הסדר, לא פקחה על נושא שתיית האלכוהול ע"י קטינים, לא טיפלה בנושא הסמים והגרוע מכל לא נערכו בדיקות אלכוהול וסמים לנהגים הרבים שקרוב לוודאי שחלק גדול מהם שתה אלכוהול ועישן סמים, האם התבקשו להתעלם מהנושאים האלה כדי לא להשבית את השמחה?

לשתף את התוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשות

דיווח על אירוע

דווחו באמצעות הטופס או באמצעות הוואטסאפ